I really like it here, at least sometimes

Börjar sakta men säkert känna mig mer och mer hemma här i Huvudstaden, äntligen. Är fortfarande mycket jobb och slit, för nästan ingenting, men jag trivs bättre med allt i alla fall. Har även insett att jag börjat trivas mer med även mig själv. På nåt sätt känns det som hela den här flytten har fått mig att växa så otroligt mycket och jag känner mig både tryggare och säkrare i mina egna kläder helt plötsligt, wierd feeling !! 

Som sagt fortfarande mycket jobb som står på schemat och har just nu väldigt svårt att pussla ihop tiden för alla jag vill träffa, sucks. Men jag försöker i alla fall. Den lilla tid och ork som finns kvar försöker jag lägga på umgänge och roligheter. Har juh faktiskt träffat, och fått, otroligt fina vänner här som jag är så tacksamma för. Underbara människor alltså !! 

I veckan, eller det som återstår av veckan så har jag i alla fall bokat in en dejt med två klassisar, nästa vecka ska jag försöka klämma in en dejt med Christoffer och Agnes och även hitta på nåt kul med brudarna från jobbet innan jag ÄNTLIGEN får sätta mig på tåget och bege mig mot Oslo och mina alldeles underbara fina vänner där borta. Som jag saknar dom alltså !! 
 
För övrigt finns det självklart saker här i Huvudstaden som håller på att reta gallfebern ur mig. Tror inte riktigt att jag har förstått mig på stockholmarna riktigt än. Dom är så jävla stressade, kalla och otrevliga. Inte alla såklart, men större delen. Hatar att måsta åka mellan hemma och jobbet med massa otrevligt folk !! En annan kategori människor som, seriöst, står överst på min Hat-lista är dessa jävla latte-mammor. De är den mest resektlösa arten av dom alla. Fine, förstår att man är trött och sliten som småbarnsförälder och hellre går på café än att kladda ner köket hemma, men lite hyffs kan dom faktiskt visa. De är faan inte mitt jobb att plocka upp deras ungars bajsblöjor !! Show some respect God damn it. 
 
Nu har jag gnällt klart,


PUSS
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0