Count down has started

15 arbetsdagar kvar .. 
 
Ibland blir jag så full i skratt när jag är ute i Stockholm. Alltså nu snackar vi ute i allmänhet, typ åka till och från jobbet, gå och handla och sånt. Jag har väl alltid varit en person som gillar att iaktta andra människor och deras beteenden och här är det nåt som jag göra så fort jag går utanför min dörr. Människan är en konstig skapelse och jag blir så facinerad ( stavas?! ) över hur olika vi alla fungerar. Har lärt mig att världen, läs Stockholm, är full av asiga hemska människor och man får leta noga och länge för att hitta dom där guldkornen. Men helt ärligt, när 9 av 10 personer man stöter på under en dag är otrevliga så väger ändå den där enda trevliga människan över så jävla hårt. 

Jag har darför börjat gå efter min egna filosofi om att försöka sprida lite glädje. Jag vill också vara den där personen som kan vända nåns dag till nåt positivt. Även om det kanske bara betyder att jag får personen att le i 2 sekunder och det inte är mer än så så är jag nöjd. Därför försöker jag, verkligen försöker, vara positiv i alla lägen och bjuder gärna på ett leende även när jag känner för att lägga mig ner på golvet och skrika. Små små saker kan göra så mycket !! Nåt jag verkligen har lärt mig och kommer bära med mig från café-tiden.
 
Luddigt inlägg men kände att jag var tvungen att skriva av mig. För även om tiden på caféet har varit tung i många lägen, så har jag ändå hittat dom där få guldkornen runt omkring mig som gjort mina dagar där så mycket lättare. Inte bara kollegor, utan även gäster och andra som jobbar på centrum. Kommer sakna alla dom som sätter en guldkant på min vardag !!


PUSS
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0