Human or machine

Känner mig helt och hållet tömd på kraft ocg energi ikväll. Har väl egentligen gjort det ända sedan jag kom tillbaka från semestern. Jobbar och står i, springer hit och dit för att serva otacksamma människor. Egentligen jobbar jag väl inte mycket mer än nån annan, men ofta känns det som att de är allt för mycket slit för att de ska vara värt de. Känner mig helt radiostyrd och tom i huvet, dessutom börjar jag bli otrevlig och det måste jag sätta stopp för. 
 
På grund av lite strul imorse, så slutade dagens arbetspass på 10 timmar, vilket inte alls är ovanligt nu mera. Under dessa 10 timmar hann jag, tack vare en underbar kollega, få mig 5 minuters rast då jag kunde slänga i mig en macka för att inte ramla ihop. Detta inte heller så ovanligt nu mera !! 
 
De går juh, ja klarar mig juh och jag står juh fortfarande på benen. Men frågan är hur länge en människa, både psykiskt och fysiskt, orkar streta på i det här tempot ?! ( Mormor, mamma och Elsa räknas inte som människor !! ) 
 
Tiden får helt enkelt visa hur det här slutar. Kroppen får ta lite stryk just nu så får jag hoppas på bättre besked framöver.
 
 
PUSS
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika

Du, det där lät inge roligt. Glöm inte att lyssna på kroppen.. Love you!

2013-08-08 @ 08:49:27
URL: http://erikaajonsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0