On the road

Ja ni folkens, nu har vi avverkat cirka 320 mil med bil och visst måste vi erkänna att vi har hunnit med väldigt mycket under dessa mil. Har blivit fler stopp än vi planerat, men tidsmässigt ligger vi rätt bra till, tro vi !! Att köra bil här är absolut inte så svårt som vi hade föreställt oss. Är juh som mestadels jag som har kört hittills, men tycker att vi klarar av de riktigt bra båda två. Känner mig oftast trygg med Sofie som navigator på sidan om, i alla fall då hon sitter still och fokuserar på vägen. För de mest tycker hon dock att George, våran GPS, är allt för jobbig att lyssna på och hon har alldeles för fullt upp med att knäppa kort, så då händer de att vi måste göra lite U-svängar här och där. Tro dock inte att hon känner sig tryggare med mig vid navigationspositionen, då jag har svårt att läsa kartor och blir så stressad att jag ofta blandar ihop höger och vänster. Men som sagt, vi klarar oss bra !! Tror nästan att George är den mest stressade av oss. De roligaste i bilen är ändå när vi halvt driver varann till vansinne ! Jag sitter för det mesta (läs alltid) och sjunger med till radion, oftast oavsett om jag kan låtarna eller inte. Medans sitter Sofie och längtar tills det kommer en låt jag inte kan. Tydligen är det ingen skönsång jag bjuder på, utan jag förstör låtar ?! Jag själv sitter för det mesta och stör mig på George, men även på Sofie när hon får för sig att det är hon som kör medans jag sitter bakom ratten. Men oavsett hur mycket eller lite vi går varann på nerverna så har vi mestadels sjukt kul :) Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0