New Orleans

Oj, vart ska jag börja !? New Orleans var helt jävla fantastiskt. Vi bodde hos den absolut bästa hosten hittills, superhärlig rolig kille som antagligen är en av dom mest generösa personer jag nånsin träffat. Han gjorde vårt stopp där 100x bättre än förväntat :) New Orleans är en väldigt kluven stad. Allt från rika områden med stora mansions till fattiga områden som fortfarande håller på att restaureras sen orkanen Katrina till nånting mittemellan med gamla vackra byggnader. 9th Ward där orkanen slog till som hårdast var hemskt att se, bra men hemskt. The Garden District där alla stora maffiga hus fanns var fint att se. MEN, ja föll verkligen för The Frensh Quarter !! Gammal spansk arkitektur, små mysiga caféer och massa underliga människor :) Underbar stad alltså. Önskar verkligen att jag kan få chansen att vara där under Mardi Gras nästa gång jag åker dit !! Vi spenderade våra dagar där med att vandra runt och umgås med våran host Danny. Först körde han runt oss för att visa oss allt sevärt, sen avslutade vi med en fika på Café du Monde i The Frensh Quarter. På kvällskvisten blev de några öl runt om i stan. Skulle egentligen iväg och kolla på en utomhuskonsert, men vi hann bara dit precis för att höra sista låten. Sen vandrade vi vidare in mot stan och Bourbon Street där allt hålligång är. Fantastisk kväll verkligen och ett väldigt sent födelsedagsfirande helt i New Orleans anda. Vi fick se ett Brass-band som stog och spelade på gatan, vi fick 9 öl även fast vi bara betalade för 3, jag testade på en mekanisk tjur och sög faktiskt inte, vi sjöng nästan karaoke, vi knäppte kort med ett gäng soldater, jag fick ballonger och mycket mer. Helgrym kväll !! Sa ledsamt hejdå till våran fina fina host, packade in oss i bilen och styrde vidare mot Houston. Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0