Dallas & Forth Wort

Kom fram till ett väldigt stillastående Dallas på söndag förmidda. Vi visste väl egentligen inte riktigt vad vi ville se, men fann vår väg till turistinformationen i alla fall. Fick lite hjälp där, sen vandrade vi iväg och kollade på platsen där JFK blev skjuten och vi såg JFK memorial. Visste ni förresten att F:et i JKF står för Fitzgerald ?! Jag hade då ingen aning, men nu vet då både jag och ni :) Efter att ha sett de vi ville se så åkte vi vidare till ännu en Farmers market. Här hade dom mest bara frukt och grönsaker, så vi gick igenom stället rätt snabbt innan vi satt oss ner och åt lunch. Efter lunch bar det av till Fort Worth, en liten by strax utanför Dallas, för att kolla på cowboys och longhorns. Helfestlig liten by helt i västern stil !! Vi var där i precis rätt tid för att se när dom flyttade sina longhorns till en annan hage. Blev som en liten uppvisning genom den lilla byn :) Vi stannade i Fort Worth över natten, eftersom vi skulle göra ett besök på Southfork Ranch nästa dag. Och för er som inte vet vad det är, jag hade absolut ingen aning, så är det ranchen där dom spelade och spelar in tv-serien Dallas. Kan säga att jag kände mig ytters ointresserad när vi svängade in på ranchen, men det var faktiskt rätt kul att se. En stor ranch och ett fint stort hus ! Där skulle jag absolut kunna tänka mig att spendera mina somrar. När vi lämnade Southfork så var målet Albuquerque som ligger cirka 10 timmars körning bort. Tänkte att vi skulle hinna köra mesta delen av den sträckan på samma dag, men oj va vi misstog oss. När vi startade stog George, våran GPS, på 10 timmar och efter 3 timmars körning så hade han bara minskat tiden med 1 timme. Kan lätt påstå att vi körde lite vilse, men inte på grund av oss, utan enbart på grund av att George inte kan hålla sig lugn i stressade situationer. Vi tog oss i alla fall till Amarillo, cirka 4 timmar utanför Albuquerque, innan vi var tvungna att svänga in på ett motell och få oss lite sömn. Ciao
Fönstret där solen ligger på är fönstret där JKF's mördare sköt ifrån !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0