Santa Monica & Venice Beach

Tog oss från Goleta och hästarna ner till Venice Beach där vi bodde in oss med 3 grabbar. Astrevliga killar som bodde nästan precis på stranden i en 3-vånings lägenhet. Sinnsykt fint !! Eftersom vi var helt matta efter ridturen så orkade vi inte med så mycket när vi kom fram. Hoppade i jacuzzin och drack en öl. Helt perfekt avslut på dagen tyckte jag, men tydligen inte Sofie´s kropp, eftersom hon valde att tuppa av inne på toan när vi kom in. Herregud alltså, den kvinnan kan verkligen konsten att skrämma skiten ur en !! Blev som tur va inga skador på henne, men jag är nog ärrad för livet skulle jag tro. Dag två spenderade vi i Santa Monica. Var shopping som stog på schemat !! Fick väl en del saker uträttade, men långt ifrån allt vi hade tänkt. På kvällen sa vi till grabbarna att vi ville bjuda dom på svenska köttbullar. Helt och hållet Sofie´s idé !! Jag personligen har aldrig i hela mitt liv GJORT köttbullar och jag tvivlar starkt på att Sofie nånsin har gjort det heller, även fast hon säger att hon har det. För det första så är mathandling ett jävla projekt i det här landet, så redan där tickade tiden iväg. Sen när vi väl kom igång så visste vi inte riktigt om vi fick till rätt smak på bullarna, men vi rulla och vi stekte i alla fall vi. Potatisen blev dessutom överkokt, så vi (läs jag) försökte göra mos av dom, men de slutade med nåt halvdant. Typ sönderhackade pärer med en smörklick på ! Vi skulle juh så stort göra gräddsås till också, tro vi fick till smaken helt okej faktiskt, men såsen blev kritvit av nån anledning. Vi kände oss mer eller mindre misslyckade när vi 6 timmar senare kunde säga åt grabbarna att det var dags för middag (kl 22.00 på kvällen). Men som tur va så verka dom tycka om de och dom bjöd även in grannen och 2 av hans kompisar att smaka, så de blev juh ändå halvt lyckat :) Dag tre ville inte kroppen alls lyssna. Vi var helt slutkörda av nån anledning, men bestämde oss ändå för lite mer shopping och en sväng in till LA och Hollywood. Blev trots allt en bra dag och ett bra avslut på vistelsen i Venice som avslutades i jacuzzin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0