Santa Barbara & Goleta

Nu var det längesen igen, men de tänker jag inte låtsas om, ut nu fortsätter jag där jag slutade förra gången. Tog oss juh, via Highway 1, ner till Santa Barbara. Hade egentligen inga planer alls på att stanna där, men eftersom vi är dåliga på att planera som vanligt, så tänkte vi att det var lika bra att spendera en natt där. Speciellt eftersom vi ville kolla lite shopping, men även åka norrut, igen, för att få rida !! Så vi blev alltså kvar där, supermysig liten stad med bra shopping och trevliga människor. Vi hade en riktigt trevlig dag där, men när kvällen kom blev det värre kan jag lova. I vanlig ordning så hade vi glömt bort att vi behövde nånstans att bo och var tvungna att spendera ett par timmar på Starbucks för att hitta ett relativt billigt boende. Kan ju säga så mycket som att Sofie somnade vid bordet och jag hittade inget relativt billigt motel, utan de fick bli ett relativt dyrt motel istället (Y) Hemskt dumt att inte tänka på sånt tidigare när man ska till en turistort, boende blir betydligt mycke dyrare på ett sånt ställe. Men vi fann oss juh i alla fall en säng där vi kunde vila oss innan vi skulle upp och rida nästa morron :) Vi klev upp i ottan för att hinna tanka och leta oss till Goleta, där vi hade bokat in oss på en 4 timmars tur till häst. Var lite halvt orolig över Sofie innan, eftersom hon knappt har suttit på en hästrygg förut, men hon skötte sig exemplariskt. Inte lika bra som mig såklart, men hon var juh inte helt värdelös i alla fall ;) På turen hade vi även med oss ett gammalt par, totalt hjärndöda, och ett nygift par, plus en skitsexig cowboy som ledde oss såklart !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0