San Francisco

Alltså vägen från San Francisco till Las Vegas är nog den längsta vägen nånsin ! Tyvärr så berodde de nog enbart på oss, haha. Resan skulle totalt ta cirka 9 timmar, men för oss tog de 2 dagar (Y) Vi vet inte alls riktigt vad som hände med tiden där emellan. Vi var tvungna att svänga in på Firestone och få bilen servad, igen, så de tog juh såklart lite tid, men annars vet jag inte alls vad vi gjorde som tog sån tid. Men efter två oproduktiva dagar i bilen så blev första dan i San Francisco sjukt produktiv. Vi han nog faan med allt vi ville göra fram till de att klockan slog 20.00. Union Square, Chinatown, Fisherman's Wharf, Pier 39, Golden Gate Park och Golden Gate Bridge. Vi har juh båda två varit i SFO förut, så vi har juh sett de här redan, men staden är så sjukt fin så de är värt att se allt igen. Älskar verkligen den här staden och alla dess uppförs och nerförsbackar :) De enda som vi kände att vi var tvugna att göra var att besöka Alcatraz, eftersom ingen av oss gjorde det förra gången vi var här. Tyvärr så blev de ingenting av då man var tvungen att boka biljetter i förväg, vilket vi såklart inte hade tänkt på. Lyckades hitta oss en host i SFO i alla fall. En skitskum kille, snäll, men skum ! OCH, jag kan lova att jag och Sofie fick kämpa för vår överlevnad inatt. Herregud vad kallt det har varit och vi fick dela på en liten liten filt. Som vi har fått vända och vrida på oss för att kunna värma varann så gott vi har kunnat. ISKALLT !! Så vi passade på att dra tidigt imorse och började köra neröver, mot LA. Har kört efter Highway 1 och gud va fint. Vägen är krokig och går upp och ner i bergen, men följer kusten i princip hela vägen. Superfin utsikt längs hela vägen !! Hade bestämt att vi inte skulle köra hela vägen idag, så har slagit oss ner i San Luis över natten och åker vidare mot Santa Monica och Venice imorn :) Haha, skitkul när vi satt på Donken imorse och åt frulle. Då kommer en tjej, några år yngre än oss, och sätter sig vid bordet bredvid. Tyckte hon glodde lite för mycket, så jag kollade upp och log lite snällt emot hon. Då ställde hon sig upp och gick därifrån, men kom tillbaka och satt sig nästan direkt igen. Då kollar hon på mig igen och säger - Sorry, I really thought you were Drew Barrymore !! HAHA, alltså kan ni förstå besvikelsen när hon insåg att de bara var en helt vanlig turist x) Jag skrattade så jag höll på dö !! Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0