Prescott, Jerome & Sedona

Nu var det längesen, men vi har haft fruktansvärd otur med internet ! Sist var vi i Albuquerque, tog oss även en sväng till Santa Fe som var en supermysig liten mexicansk stad. Efter Albuquerque/Santa Fe blev det en lång dag i bilen för att ta oss till Prescott, en liten liten stad med nästintill ingenting att se. Som Sofie uttryckte sig "De här var juh inte mycket att kasta i graven" !! För att vara helt ärlig så kan jag nog faktiskt påstå att Sofie är helt totalt värdelös på svenska ordspråk. Hon vill så gärna kunna använda dom, men det blir oftast (läs jämt) helt fel. Vi bodde i alla fall hos en jättegullig familj där i Prescott, så det var juh bra. Dom bjöd ut oss på middag på kvällen, tyvärr hade vi redan ätit så vi tog oss varsinn dessert. Testade för första gången i våra liv, chokladbrödpudding och friterad vaniljglass. Glassen var smaskens !! Eftersom det inte var mycket att göra i Prescott så körde vi vidare redan dagen därpå. Satte styret mot Jerome, en skitcool liten by mitt uppe i bergen. Vi körde bara igenom, men herregud alltså, kan inte förstå att människor bor sådär mitt ute/uppe i ingenstans, men det såg supermysigt ut. Vägen dit var även jättekul ! Värsta kringelkrokiga vägen som slingrade sig upp och ner genom berget, kändes som en bergodalbana. Jag körde som en liten rallyförare och hade hur kul som helst, medans Sofie satt bredvid och klagade på att jag körde för fort och på att hon blev åksjuk ! PARTYPOOPER ;o Efter Jerome kom vi fram till vackra vackra Sedona, The Red County. Verkligen en mäktig känsla att köra in i den lilla staden som omgavs av stora röda berg. Helt fantastiskt fint landskap :) Körde runt och tog lite bilder innan vi körde vidare till Flagstaff. Tänkte att det var bäst att övernatta där, eftersom det säkert skulle vara ett litet billigt ställe relativt nära till Grand Canyon. Tji fick vi, svindyrt boende eftersom de i princip är det enda samhället i närheten av Grand Canyon. Dessutom kom vi dit på helgen och då är det alltid dyrare ! De enda positiva var att jag äntligen fann mig ett par nya skor och vi lyckades båda två med att fylla på våra månadsplaner på mobilen utan att bli av med en endaste liten krona :) Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0