Prepping

Känns som att tiden springer ifrån mig, samtidigt som den står stilla. Nedräkningen till resan började för längesen och de känns som att ja ha gått och sagt snart snart snart väldigt länge, men inte faan blir de snart ! Fortfarande 11 dagar kvar till avresa. Trots denna eviga väntan springer vardagarna förbi mig, känns som att dom två senaste veckorna ha passera på typ tre dagar. Konstig känsla !

Förra helgen var de Lastbilsträff här i lilla Natursköna. Sjukt mycke folk i svängarna ! Så på fredan va vi ner en sväng på kvällen och kikade läget och sen på lördan blev de fest. Hade väl relativt kul, men försatte mig själv i en lite halvknivig situation. Tur vi snart sticker ;)

I onsdas körde vi Halv åtta hos mig, hos Mimmsor. Kan inte säga annat än att jag hade en hemskt trevlig kväll och de bjöds på sjukt gof midda :)

Igår blev de i alla fall kos med brudarna och Denna och Orre uppi stugan. Årets och sommarens sista grillning, mums. Vi åt, spelade lite spel och skrattade en massa. Sen idag har vi varit och firat lilla Novalee som fyller 1 år imorn. Helt sinnes att den lilla krabaten har hunnit bleve så stor ! Efter de har de varit grundplanering och listskrivning som stått på schemat. Jag och mitt resesällskap, Majs och Lyddis, ha sutte och skrivit lista efter lista och försökt komma fram till ett upplägg på resan. Så nu ska de mesta vara klart, lite shopping och packningen som väntar :)


Ciao


Jag, Fikan & Lyddis med Idols cowboy ;)


Halv åtta hos Mimmsor, till förrätt: Grillad avocado på skagentoast :)


Halv åtta hos Mimmsor, till varmrätt: Marinerad fläskfilé med potatisgratäng med västerbottenost och hemmagjort vitlökssmör :)


Halv åtta hos Mimmsor, till efterrätt: Panacotta med hallon och blåbär och fruktspett med smällt choklad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0