I'm going crazy

Satt ute i solen och bara njöt idag, slöt ögonen för en stund och drömde mig bort. Bort till sol och värme, bort till festligheter och nytt folk, nya miljöer, nya kulturer ! Öppnade ögonen och insåg att ja fortfarande var kvar i Oslo.

Dröm, verklighet, verklighet, dröm ?! Ha alltid sagt att man ska följa sina drömmar och bara leva livet, men sen då ?! Oslo va min dröm och är nu min verklighet, är jag nöjd ? Långt ifrån .. Blir galen av alla tankar, att veta men samtidigt inte ha en aning, att trivas men inte vara nöjd, att alltid känna sig rastlös och felplacerad. Missförstå mig inte, jag trivs verkligen i Oslo och jag trivs med mina fruar, men ja vet inte riktigt om de va de här ja hade tänkt mig.

Ja ha alltså uppnåt en av många drömmar, men när ja väl lyckas med de så känn ja mig redo för nästa äventyr, nästa destination. De här är bara en av många hållplatser, men varför ?! Att trivas är en sak, men varför kan man inte bara känns sig nöjd, även om de bara skulle vara för en kort stund ! Ja vill kunna stanna upp, ta ett djupt andetag, andas och bara känna livet just nu, kunna leva livet för stunden utan att behöva tänka framåt. Men de är helt enkelt omöjligt, ja är alltför rastlös och vill för mycke. Ja få panik i hela kroppen av alla tankar. Ja som trodde att de va i den här åldern livet började på riktigt, nu va tiden för massa kul, men istället sitter man här och försöker komma på meningen med livet, meningen med mitt liv.

Drömma, planera, kontrollera, utföra, mål, drömma, planera, kontrollera, utföra, mål osv. Kedjan ta liksom aldrig slut och allt känns så avlägset. Vill ha allt och göra allt just nu, men när ska allt hinnas med ?! Ja blir helt galen alltså, tankar hit och tankar dit, kan man inte bara få stänga av ett tag !

Jag och mina fruar är allt för bra på att trigga igång varandras tankar och funderingar ! Alltid djupa diskusioner, men aldrig några svar. Always clueless, never satisfied !


Ciao


Känner mig allmänt förvirrad och ofokuserad - give me some clarity !

Kommentarer
Postat av: Anonym

Där satt du alla ord på plats. nu fattas bara svar..

2011-03-21 @ 18:52:36
URL: http://libbiya.blogg.se/
Postat av: pappa jonne

Tat lugnt och det kommer falla på plats, men det kan och måste få ta lite tid.Tänk bort otåligheten .

2011-03-21 @ 21:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0