Lunch at Fridays

Hade juh fetaste sovmorron idag, eftersom ja inte børja førns klockan 3. Så ja och Majsor bestæmde oss før att kliva upp relativt tidigt før att hinna med en runda plus lunch inne i byn. Blev inte speciellt mycke shopping, utan bara lite kikning i ett par butiker, sen begav vi oss till Fridays Karl Johan. Meget god lunch blev de med en stor køpp som avslut, så de va riktigt koseligt. Så himla trevlans med lite vardagskos ! Ønskar att vi kunde va gjorda av pengar så vi skulle kunna hitta på sånt varenda dag, sitta och njuta av livet som alla stekare gør.

Efter lunch blev de t-banan till Linderud før ett arbetspass på Tilbords. Førsta dan jag ær helt sjælv, så de kænns spænnande som tusan. Ha vare rætt stilla sen ja kom hit, men hade en del varor att ta hand om i børjan i alla fall. Sen ha ja fått servat nåra kunder också och de ha gått riktigt bra. Æven om ja ær lite osæker på priser och så, men ja testar mig fram så gott ja kan. Sen upptæckte ja att vi ha internet på kassan, awsome dude ! Så hær stå ja och facebookar och bloggar i brist på annat :) Ha faktiskt dammat hela butiken också, så de ær inte så att ja bara slappar på jobbet ! Men två timmar kvar till stængning och jag vet fortfarande inte om ja ska stænga helt sjælv eller inte, men lær væl visa sig om Oddrun dyker upp eller inte !

Psyk-Majken ringde æven idag och sa att nu hade hon flytta øver en ansatt till Storo før att ge mer plats till mig. Så då erbjød hon mig två fasta dagar i veckan och varannan lørdag, men ja sa att ja behøvde tænka på de. Fortfarande inte skrivit nåt kontrakt på Tilbords æn, så vet som inte hur mitt schema kommer se ut heller. Sen, som ja sa igår, så ær ja vældigt sugen på att sæga upp mig faktiskt. Kænner att de inte riktigt funkar helt som ja vill och ær ganska sæker på att de kommer gå åt helvete på nåt sætt. Men sa i alla fall till Majken att ja skulle tænka på erbjudandet fram till lørdag och bestæmmer ja mig før att tacka ja så gør ja de, annars sæger ja upp mig då :)


Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0