Me love old people

Jobbat 9 - 16 idag, fett chill dag. Jobba med Salma och Line, vilket betyder att de mest blev massa surr, men vi sålde bra ändå. Såna här dagar älskar jag verkligen mitt jobb och jag älskar alla knäppa gamla människor. Kom in en tant på 82 år idag som jag expiderade och vilken jävla sköning. Hon tyckte de va så himla trevligt att höra svenska, så hon ville mest bara att jag skulle surra på. Sen när hon handlat klart och ska gå så ville hon ha hjälp att få upp ryggsäcken på ryggen. Visst tänkte jag, hon är gammal och inte så spänstig längre, så självklart hjälpte jag till. Men fy faan, knappt att jag orka lyfta upp säcken från golvet ! Så jag var juh bara tvungen att fråga va hon hade där i, och ni kan aldrig gissa vad hon fyllt ryggsäcken med ?! Jo, där i låg sju tegelstenar minnsann, haha ! Hennes förklaring var att även gamla människor måste hålla sig i form, så den ryggsäcken följde alltid med när hon gick på tur ! Typiskt nåt som min mormor skulle kunna hitta på alltså ;)

Just nu sitt jag och väntar på att Majsor ska sluta och komma hem, för jag har fett tråkigt och håll på somna här i min ensamhet !


Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0