Good old friend

Varit och hälsa på min gamla dagmamma idag som har haft permis från sjukan nu i helgen. Tänk att hon har legat på sjukhuset i snart nio veckor. Kändes otroligt konstigt att se henne så himla svag och trött ! Ingrid som alltid har funnits där och som jag praktiskt taget växt upp hos, hon som alltid varit så stark och stabil är nu sjuk. Det känns alltid lika konstigt när någon nära blir sjuk, man är som aldrig beredd på de och de är inte förns nån blir riktigt sjuk som man faktiskt inser att ingen lever förevigt. Men goa lilla Ingrid får juh inte försvinna än, hon ska juh finnas kvar länge till. För vart ska vi annars samlas på julafton om hon inte finns ?! Nej fy, jag hoppas att allt är påväg åt rätt håll nu och att hon blir pigg och kry snart :) Citerar hennes man Åke - "Men lilla älskade Ingrid, de här kommer lösa sig, de här löser vi tillsammans". Åke är juh bara för go han också och som han pysslade om Ingrid nu när vi var där. Tycker de är så gulligt när gamla människor är kära :)

Även fast de känns jobbigt att hälsa på nu när Ingrid är sjuk så måste jag bara säga att jag älskar att vara hemma hos Ingrid och Åke. Det känns alltid så tryggt att vara där och man är alltid omgiven av massa kärlek. Men de bästa är ändå alla minnen, oj va nostalgisk man blir. Hon har juh en massa bilder på alla gamla dagbarn och en massa bilder sen vi var små och jag älskar att gå runt och kika på dom och drömma mig tillbaka. Åren hos Ingrid och Åke är något som verkligen betyder mycket för mig och jag har mycket att tacka dom för. Så tack för att ni alltid har funnits där :)


Ciao


Ingrid :)

Åke :) Grym bild, haha !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0