Road-update

Första stoppet blev i Östersund. Gick och växlade pengar och käkade lite Donken innan vi drog vidare. Ställde in GPS-Doris på Torsby och började sakta men säkert ta oss framåt. Brudarna somnade, så jag körde på i min egna takt, men sen vakna Lyddis och vi insåg att jag kanske hade kört lite fel. Näe, hade egentligen inte kört fel för jag följde juh GPS-Doris instruktioner, men hon tar oss juh på den kortaste vägen istället för den bästa. Så vi bestämde oss för att ta saken i egna händer helt enkelt. Vi svänga in på första  bästa mack för att köpa en karta och fråga damen i kassan vart bästa vägen till Oslo var. Började juh sådär jättebra, eftersom vi inte ens visste vart vi va nånstans, haha ! Men damen i kassan lyckades förklara rätt bra ändå och visade på kartan vart vi va, så nu skiter vi i GPS-Doris ett tag och kör på eget bevåg. Good luck to us !

Nästa kluring - hitta tillbaka till E45 utan att behöva köra tillbaka och slösa massa tid. PUSS på våran nyinförskaffade karta är allt jag kan säga just nu ;)


Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0