Just gotta love panncakes

Dagen började med gröt och sen skjutsade vi iväg Pats till hennes provjobb och sen drog vi till Linderud för att söka lite jobb. Började lite halvsegt, men sen gick jag till Chantal (kläbutik)som jag tidigare haft kontakt med och tro de eller ej, men de var som att dom hade väntat på mig. Fick träffa den personalansvarige och vi bestämde oss för att ta en intervju klockan 2 idag. Eftersom klockan typ bara var 11 då, så bestämde vi oss för att leta reda på IKEA, eftersom vi har en del att införskaffa, men tro ni att vi fann de ?! Ikke ! Vi körde runt ett bra tag, men inte en skymt av den stora byggnaden, istället hamna vi mitt uti ingenstans typ. Körde tillbaka och tog ett snabbt stopp på Kalbakken för att handla lite, träffade världens skönaste gubbe som älskade svenskar. Sen drog vi vidare till Linderud för min intervju.

Kan säga att jag var meget nervös, men ack så onödigt ! Två av kvinnorna som jobbade där tog med mig på ett mysigt fik och vi satt oss ner för att surra lite och dom ville mest bara berätta om affären och se hur mycket jag kunde tänka mig att jobba och så. Skitkonstig/flummig intervju, men sjukt kul ! Dom börja fråga om jag kunde tänka mig att jobba sommarlov och om jag ville skriva upp mig till företagets julbord, haha. Vet inte riktigt hur jag ska tolka de, men hoppas att de är positivt i alla fall. Blev på tal att jag skulle kunna jobba på flera butiker så att jag skulle få ihop fler timmar också, ifall jag nu skulle få jobbet, så de lät juh bra i alla fall. Ska dit och provjobba imorn, 11-18, sen får jag besked på måndag-tisdag om jobbet är mitt eller inte. De kommer bli sjukt spännande !

För övrigt har dagen känts som julafton, en enda lång jävla väntan ! Jag och Lyddis började bli hungriga runt 12, men eftersom vi börjat vårt nya ekonomiska/snåla liv så har vi stenvägrat att köpa nåt ute. Så vi kom väl hem runt halv 5 och tänkte att vi skulle steka pannkaka och käka innan vi skulle hämta Pats. Tro ni de gick bra eller ? Baah, alltså pannkaka kan vara den sämsta maträtten nånsin. Vi försökte verkligen allt, men dom gick faan inte att vända riktigt, dom blev faan blekare än mitt arsle och smakade enbart deg (Y) Kan säga att allt åkte ner i soptunnan och vi drog en kyllingkebap inne i stan istället, eftersom Pats fick sluta typ halv 8 istället för 6.


Ciao


Wish me good luck tomorrow ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0