Cleaning lady

Städa städa varje fredag också varje jul, för de tycker jag är kul ! Inte precis, men de är ett grymt bra tidsfördriv i alla fall. Har dammsöge, skurat inne på toan, torkat av spegeln och försökt torka av ett av våra glasbord. Alltså helt seriöst, de är sjukt snyggt med glasbord, men ack så opraktiskt. När jag hade torka översidan på bordet så insåg jag att de var lika jäkla skitigt under och eftersom de är glas så syns juh de såklart igenom. Så inte nog med att man måste torka en sida, utan man har två sidor att torka, baah. Jag gav upp efter de, blev allt för less. Så tänkte, eftersom vi har tre glasbord så får vi välja varsitt och turas om att torka dom (Y)

En positiv grej är i alla fall att jag har insett att jag aldrig kommer kunna bli anställd som städtant. Är inte riktigt min grej kan man väl säga ! Nog för att de säkert är ett kul jobb om man väl kan städa, men de är juh just de - jag vet inte riktigt hur man gör dom här lite svårare grejerna och hur man tänker bort allt som är äckligt med att städa. Tänkte egentligen ta och skrubba själva toastolen idag, men blev så jäkla äcklad så spillde lite WC-rent på golvet istället och började skura. Vi tar de steg för steg ..

Ååh, fortfarande 2,5 timme tills Lyddis slutar och jag är fett uttråkad. Nu skulle de sitta fin fint med ett gymkort. Funderar starkt på att skaffa ett, men måste övertala mina vänner att joina mig för att träna själv är juh inge kul. Eller ?! Jaja, har ni lust att bidra till varsitt gymkort till oss är de bara att säga till så skicka jag kontonr så fort som möjligt :)


Ciao


De enda positiva med att vara ledig är att man får gå i mjukisar hela dan och slipper sminka sig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0