The dentist

Ja, senast jag skrev var det dags för shopping och mycket riktigt blev det så. Jag, Mimmi och Putte drog till Östersund för att införskaffa lite nya grejer. Och damn va jag brände pengar ;o Kändes inte som att jag kom hem med allt för mycket saker, men visst syndes det på kontot att jag hade shoppat lös alltid. Blev bl.a. två par skor, en strandväska, glajor, en skinnjacka, en kofta, lite strandkläder, underkläder, ett skärp, smycken, en tunika och en födelsedagspresent till far min. Men det blev i alla fall en mycket lyckad dag som avslutades med hockey på Olearys där även Jonas gjorde oss sällskap.

Helgen har inte bjudit på så mycket. Jag, Lydde och Mimmi har kollat igenom varandras packning och diskuterat lite vad vi ska ha med oss. Annars har det varit rätt lugnt faktiskt. Blev film hos Kim igår, en grymt bra film, Law Abiding Citizen. Den filmen rekommenderar jag verkligen, sjukt bra !

Sen idag blev det en tidig morgon även fast jag är ledig. Tydligen ska vi skaffa oss ett garage här på gården, så vaknade tidigt av massa bankande och fick till min förvåning se tre snickare springa omkring utanför huset, skumt. Men det var dock inte enda anledningen till att jag var tvungen att ta mig ur sängen tidigt, skulle nämligen till tandläkaren för att ta bort tandsten. Har aldrig haft några som helst problem med att gå till tandläkaren, eftersom jag praktiskt taget har varit stammis där fram till det att tandställningen åkte bort, men när jag vet att jag ska dit för att ta bort tandsten så tar det emot lite extra. Det gör så grönjävulskt ont, eller ont gör det väl egentligen inte, men det ilar juh så fruktansvärt i tänderna så man tror juh nästan att man ska dö. Näe usch, nu hoppas jag att jag inte behöver gå dit på ett bra tag. Måste nog börja göra som Pia föreslog, att regelbundet använda plackers och tandstickor.

Jaja, förövrigt ska jag snart dra ner till Anna på kaffe. Och hennes mage har blivit så stor och mysig :D Hoppas att det blir en riktig liten busunge, vilket jag tror, eftersom den verkar röra på sig en hel del. Som jag längtar tills den kommer. Anna och Rikke kommer har fullt hus jämt efter att den lilla är född ! Annars blir det nog bara till att börja packa idag/ikväll. Känns som att det vore skönt att få det gjort så man inte behöver tänka mer på det :)

6 dagar kvar nu, yeeei :D



Bara för att jag saknar gänget i Cambodia så oerhört mycket och för att jag saknar att vara på resande fot :)
Chean, jag och Pats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0