Miljoombyte - Koh Phangan

Jajemen, da har vi lamnat Koh Tao bakom oss och dragit vidare till Koh Phangan dar Full Moon Party snart drar igang. Eller ja, jag och Pats har dragit vidare dit i alla fall. Vara kara resekamrater svek oss och drog till Koh Samui och ska val vanta dar pa oss tills vi ar klara har. Tro att vi kommer stanna har tills pa mandag och da drar vi ocksa over till Koh Samui i nagra dagar, sen bar det av mot Phuket och vastkusten.

I alla fall, vi kom fram pa eftermiddan igar och da borjade vi desperat att leta efter boende. Eftersom det forvantas komma ungefar 30 000 turister till on under Full Moon sa kan jag lova er att boende inte ar det lattaste att hitta. Vi gick i alla fall runt ett bra tag, sen gav en taxichauffor mig sin telefon och jag fick prata med nan som agde lite bungalows. Vi tog taxin dit och tog den bungalown, 400 bath/natten (ungefar 80 kr), helt perfekt for var planbok. Fast nat vacker stalle kan man juh inte pasta att det ar i alla fall. Usch vilken hemsk liten bungalow, myror, odlor och massa kryp, plus att de springer massa apor utanfor vart fonster pa natterna, men det ar val det som ar backpacking, me like. Men tror anda att jag klarar det lite battre an Pats, hon kunde inte sova alls inatt for hon lag och nojade over myrorna i sangen, sjalv somna jag sa fort jag la mig ner. En rolig grej ocksa - nar vi kom fram till receptionen satt nagra gamla Skvaderelever och checkade in, dom blev makta chockade over att se oss dar, men de va roligt.

Hur som helst, forsta kvallen har agde, vi tankte egentligen ligga inne och ha en myskvall, men da kom en trevlig liten kanadensare fram och fragade om vi inte vill hanga med dom ut. Sa vi drog ut ett helt gang, vi va 3 svenskar, 2 kanadensare, 2 Nya Zelandare, 1 australiensare, 2 engelsman och 2 tyskar. Mycket trevligt sallskap och vi hade en sjukt trevlig kvall. Drack nagra buckets och drog ner pa stranden och dansade. Alskar verkligen att folk ar sa framat har, det ar underbart att fa traffa nya manniskor och att fa tala engelska, me like a lot!

Denna dag har bara bjudit pa en trevlig frukost med vara nya vanner, sen har vi legat pa stranden, snorklat lite och kikat runt pa stan. Detta ar en helt ny miljo om man jamfor med Koh Tao. Koh Tao ar mer en mysig lugn o, men massa strandbarer, livemusik och shower, medan Koh Phangan ar lite mer likt en stad, med lite mer shopping, party och liv. Men hittills tycker jag mytcket om bada stallena, far se om Koh Samui kan komma med nagot nytt sen bara :)



Sista dagen pa Koh Tao.



Bell och Pats myste ihop sig pa en palm.



Mike, Pats och Ben - engelsmannen :)



Layle och Jag - Nya Zeland :)



Pats och Bean - Nya Zeland :)



Richard!?, jag och ODLAN. Om jag var lycklig dar eller, en san vill jag ha :) Richard kommer fram Australien.



Christine, Bean, jag, Richard, Layle, Pats, Michel och Julia :D



Haha, nat jag bara var tvungen att ta kort pa :D

Kommentarer
Postat av: mimmi

underbart är det enda jag kan säga. och att jag saknar dig emsor! <3

2010-01-29 @ 13:32:12
Postat av: Farbro

ROCK ON!!!!

2010-01-30 @ 08:23:29
Postat av: Brorsan

Asså, är det en australiensare eller en ödla du vill ha? :)

Verkar som att ni har riktigt roligt å hinkarna är med överallt. :P

Snart drar jag å Malin till Brasilien.

Hej hej.

2010-01-30 @ 08:53:31
Postat av: Pappa Jonne

Välj ödlan iså fall.Ja tro Australjensara lukt fåra, häll ä rä Nyazeeeeländara dä kanske.

Hinkarna ja, är det nåt ni säljer eller ??

Eller ja ni bygger väl sandslott, elelr luftslott kanske



Take it easy.

2010-02-02 @ 16:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0