Min vanliga otur

Vad ska man saga, drog juh pa mig en sa kallad AC forkylning under forsta veckan nar vi var pa Koh Tao och den har minnsann hallit i sig. Fatt en jakla hosta, kanns ibland som att lungorna ska folja med upp. Sen for nan dag sen slog nastappan till, sa hosta och nastappa an sa lange. Sen inatt vaknade jag helt plotsligt och trodde att trummhinnan holl pa hoppa ur huvet pa mig. Aldrig tidigare har jag haft sa ont nanstans, trodde nastan jag skulle borja grina och vagade inte vacka Pats heller. Nu har vi i alla fall konstaterat att jag utover min hosta och tappta nasa aven dragit pa mig oroninflamation. Det gor inte sa ont langre, men nu ar jag halvdov istallet och far inte doppa huvet pa ett par dagar, plus att vi ska flyga imorn, sa far se om jag overlever eller inte. Men det ar som sagt min vanliga otur!

Imorn lamnar vi lugnet pa Koh Lanta och tar oss vidare till Phukets flygplats och darifran vidare till Ho Chi Minh, Vietnam. Just nu har vi det mesta klart for oss. Vet att vi far stanna 15 dagar i Vietnam utan visum, men om det gar att forlanga nar vi ar i landet ar en helt annan sak. En annan sak ar att vi tydligen maste ha en bokad utresa nar vi anlander till Vietnam, vilket vi saklart inte har tankt pa, sa just nu lever vi pa hoppet och hoppas att vi kan florta lite med vietnameserna nar vi kommer fram. Vi haller tummarna i alla fall, annars vet vi inte vad vi ska ta oss till riktigt, men det loser sig.

For ovrigt sa har vi talat med Sam och Christine. Tydligen suger Bali, ar dyngigt och otrevligt. Darfor haller vi pa ordna sa att vi kan mota upp dom i Kambodja och resa runt dar tillsammans, vilket vore sjukt kul. Vi hoppas hoppas pa det :)

PUSS pa er dar hemma <3


Kommentarer
Postat av: lydia

Blir lika glad varje gång jag går in och ser att du har uppdaterat! :D Så roligt att läsa. Tråkigt att du har vurte så sjuk :/ hoppas du blir kry snart! ha en fortsatt underbar resa <3

2010-02-12 @ 15:43:29
URL: http://libbiya.blogg.se/
Postat av: Nina

Säger som Lydde, man bli så glad av att du uppdaterar! :D Riktigt roligt att följa er! :) Njuuuuut! Kramar!!

2010-02-12 @ 17:46:24
Postat av: Brorsan

Tja. När man sover dåligt och har ett högt intag av alkohol så sänks imunförsvaret, :) men ni verkar ju ha en bra resa, fortsätt så.

Skrev egentligen för att jag tänkte tipsa om Ho Chi Minh leden, det skall vara en upplevelse. Har provat en enklare variant och den var kul, tyvärr sänker den också immunförsvaret. :)



Kramar från Bror.

2010-02-12 @ 21:59:49
Postat av: Farbrorn

Hinkar som man kanske delar med nån, ac, uttorkning... låter som på den gamla goda FN tiden.!!! Better burn out then fade away!!!!



Kramen!!

2010-02-12 @ 22:39:06
Postat av: erika

håller med de andra, så roligt att se då du uppdaterar! Men tråkigt du blivit sjuk, hoppas det går över snart och att du blir frsik o kan leva livet där :) Pusspuss saknar dig

2010-02-13 @ 15:52:07
URL: http://erikaajonsson.blogg.se/
Postat av: Pappa Jonne

Äh, inte är det väl så synd om dig va ??

Livet leker och ni gör det ni vill.

Va ä lite " stuva" då.

Knyt näven i .....chårtsa och rocka på.

Nu ska vi ta medalj, så jag hinner inte mer.

kramiz

2010-02-13 @ 21:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0