Djungel trekking

Idag har varit en mycket handelserik dag. Vet inte om jag sa det, men jag och Pats kom i alla fall till Koh Samui igar och aterforenades med de andra 2. Pa kvallen bestamde vi oss for att boka en djungel trekking tur. Hittade en som vi kunde pruta ner en aning sa vi bestamde oss ratt snabbt och bokade en tur till idag.

Trekkingen startade kl 9 nar jeepen hamtade upp oss pa Lucky Mother och forsta stoppet var ute vid vattnet. Det var 2 klippor som vi skulle kolla pa, Grandmother & Grandfather. De va 2 jatteklippor som liknade en jatte puppa och en jatte snopp, inte speciellt roande. Sen bar det av till ett buddhisttempel dar vi fick strosa omkring ett tag och vi fick aven se en mumifierad munk, ganska fridfullt. Farden fortsatte upp i bergen och till ett slags zoo kan man nog saga. Dar fick vi se lite olika uppvisningar, elefanter, apor och krokodiler! Alla var valdigt roade av elefantshowen medan jag och Pats satt och grat, haha! Nej, men det var faktiskt riktigt hemskt att se sana maktiga djur vara sa underlagsna manniskan. Ett tag satt jag nastan och onskade att dom skulle trampa ner en av skotarna, men lydiga som dom var sa gjorde dom saklart inte det.

Efter att vi varit pa zoo akte vi till nat som skulle vara ett vattenfall, men det var mest bara ett fall utan vatten eftersom det ar torrperiod, men det var ratt fint anda. Sen blev det mat och sen vidare uppat pa berget. Vi korde of road i ca 1 timme, ett stopp, hur kul som helst. Bell holl pa kissa ner sig, men vi andra njot av alla gupp och utsikten. Vidare mot sista stoppet lyckades jag pa nat konstigt satt somna dar bak i jeepen, men det var skont. Vaknade precis i tid nar vi var framme vid Big Buddha, en del av Koh Samui dar de har ett buddhisttempel med en jattestor Buddhagubbe pa toppen.

Dagen har som sagt varit handelserik, vet inte riktigt om trekkingen var var det vi betalade, men de tankte vi att vi skulle forsoka pruta ner ikvall, eftersom vi ska boka bat/buss biljett hos samma foretag, man far inte vara dum inte! Men overlag har dagen varit bra, ska lagga upp lite bilder sa ni far se ungefar vad vi har sett!



Grandfather klippan :)



Grandmother klippan :)



Mumifierad munk med Ray Ban brillor ;)



Pats och jag utanfor buddhisttemplet :)



Nu ar det klart, jag SKA kopa en orm eller en odla nar jag kommer hem, underbara varelser :D



KARLEK <3



Monkeylove :)



Underbara sota lilla tigerkissemiss :D Nu nar jag tanker pa det sa kanske jag skulle passa som djurskotare pa ett zoo ?! ;)



Krokodilshow :)



Sota lilla apan :)



Elefantritt :)



Magic Garden :)



Magic Garden :)





Kommentarer
Postat av: acj

Alltså vad jag är avis!!! jag vill också hålla i tigerbebisar! :D kan du inte sno med dig en hem och en apa med? ;) He he. PUSSSS

2010-02-02 @ 14:06:58
Postat av: Anonym

ÅHHH TIGERBEBISEN!! Det vill jag sååå mycket också göra <3 fan så underbart ni verka ha! NJUUT, de finns inge o komma hem till här iaf. puss <3

2010-02-02 @ 22:01:54
Postat av: erika

underbara bilder emma, och tigerbebisen, vad avis ja bli, såg ut som en mjukisdjur :) Och orm/ödla ska vi nog tala riktigt om när du kommer hem, det blir inte något av dom fantasierna.. Annars ser det ljusare ut med turkiet nu gumman! Pusspuss <3

2010-02-02 @ 22:12:16
URL: http://erikaajonsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men oj oj va kul ni har de:) Men nu har jag läst om maneter o blir helt förstörd när ni e där, så kolla noga att inga yellow fish finns där ni badar ursch va hemska dom är!!!! Puss o kram o ha de såååååå bra, från Barbro

2010-02-03 @ 08:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0