Playa del Carmen

Nu ar vi i Playa del Carmen i Mexico. Ha vare har sen forra sondan, men ja ha verkligen inte haft nan ork till att blogga.

Vi tog oss i alla fall hit fran Flores. Va tvugna att korsa Belize och de blev en lang dag med massa bussakning, men fram tog vi oss till slut. Vi behovde bara kliva av bussen for att kanna att vi verkligen skulle trivas har. Harligt vader, harlig liten stad, grymma manniskor och ett grymt hostel !

Pa dagarna hittar ni oss antagligen pa stranden, men ar de halvdaligt vader nan stund sa kan ni garanterat hitta oss pa Walmart. Vi har spenderat sjukt mycke tid inne pa den affarn alltsa och I love it ! Arbetsskadade som vi ar sa tycker vi de ar superkul att bara ga runt och kolla pa mat, jamfora priser och diskutera hur vi skulle organisera om butiken for att fa battre ordning dar inne (Y)

I ovrigt sa steker vi mest bara och koser oss en massa. Ar sa harligt att antligen va pa stranden igen och att fa lite varme. De behovdes verkligen efter vistelsen i Guatemala !

Vi stannar i alla fall har tills pa tisdag, sen bar de av till Cancun for en natt och sen flyger vi till Havanna pa onsda :) Kan inte fatta att de ar sa lite tid kvar av resan och kan verkligen inte fatta att de kommer vara superkallt och massa sno nar vi kommer hem. Jag kommer stendo !

Btw, sager aven grattia till min kara mormor som fyller 85 ar idag :D

Ciao

Antligen kan vi fa oss en riktig iskaffe, KARLEK !!

Testade en skaldjurstallrik med red snapper, musslor, hummer, rakor och blackfisk ! Maste saga att hummern var en besvikelse, tacka vet ja kraftor ;)

KARLEK <3

Min fina med sin nya favoritdrink - Cuba libre (Y)

Min andra fina :)

Blondes have more fun

En liten grej som jag kom pa bara. Jag slutar aldrig forvana mig sjalv over hur sjukt korkad jag egentligen ar ! Ha ingen aning om hur de gick till, antingen blev de nan rom och cola for mycke eller sa ar jag helt enkelt bara stendum.

Igarkvall nar vi skulle ga och basta sa va vi juh saklart tvungna att byta om till bikini, no problem ! Eller jo vanta nu, ni kan aldrig gissa va jag lyckas gora da utan att marka de ?! Tog pa mig ett par bikinitrosor och sen blev ja irriterad for att jag inte kunde hitta overdelen till just den bikinin, men sa tankte jag att de anda skulle va morkt, sa de spelade egentligen ingen roll om jag tog pa mig overdelen till den andra, aven om dom inte matcha ! Sa jag tog pa mig den overdelen, drog pa mig kladerna och sen vandra vi ivag till bastun. Nar vi val var dar sa markte jag att de va nat som inte riktigt stamde. Gick fram till Majsor och fraga om min bikini sag konstig ut, sa sager hon att jag maste ha raka tage nan annans overdel, for sadar ser inte min ut ! Happ, da gick jag runt och va irriterad over att nan dumskalle hade exakt samma monster pa sin bikini som pa min, vilket ledde till att jag tog fel och var tvungen att ga runt i en sjukt obekvam och alldeles for liten overdel pa mig hela kvallen. Sjukt storande kan man tycka, tills jag imorse inser att jag inte alls haft pa mig varken min eller nan annans bikinioverdel. Istallet ha jag pa nat konstigt satt lyckats ta pa mig mina bikinitrosor som overdel ?! Alltsa my god, hur dum far man bli egentligen. Sa dar gick jag omkring en hel kvall med trosor bade upptill och nertill (Y) Smart tjej !

From Utila to Guatemala

Oj, nu var de en vecka sen igen, ska forsoka skarpa mig ! Men som ni forstar sa har vi lamnat vart alskade Utila for denna gang. Hade verkligen 2 helt galet underbara veckor dar, men vi kande att de va dags att rora pa sig, kanns som att vi ha lite tidspress pa oss.
Men vi tog oss i alla fall fran Utila till San Pedro Sula, sov dar en natt for att sedan ta en allt for tidig buss mot Guatemala City. Vi blev tvugna att stanna aven dar en natt aven fast vi inte hade tankt de ! I Guatemala City mottes vi av svensk kyla, trodde nastan de var ett skamt nar vi hoppade av bussen, men ikke ! Alltsa de va sa sjukt kallt att vi sov med leggings, langarmad troja, kofta och strumpor, plus 2 filtar. Verkligen inte coolt ! Men blev juh som sagt bara en natt, sen tog vi oss vidare till Lanquin. Landskapet i Lanquin, eller ja, i hela Guatemala ar helt sinnsykt vackert ! Berg, dalar och djungel sa langt ogat kan na. Enda nackdelen med landet ar att bussresorna blir sjukt dryga, alla vagar gar som krokar langs bergen och var 10e meter kommer de ett farthinder, vilket gor de helt omojligt att slumra till. Men nar vi val hade tagit oss fram till Lanquin sa trivdes vi sjukt bra. Bra hostel, bra manniskor, bra mat och vacker omgivning (Y)

Forsta dagen akte vi till Semuc Champey pa en tur, MAKTIGT ! Borjade med att simma, med ett levande ljus var i handen, genom en stor grotta. Sen blev de en jakla vandring upp pa ett berg for att avnjuta lunchen. Efter att vi hade vandrat i ungefar 5 minuter trodde jag seriost att jag skulle stendo, har nog aldrig vare med om na sa jobbigt. Men efter en halvtimme och val uppe sa var de verkligen vart de, san jakla cool utsikt alltsa ! Sen efter lunchen var de bara till att vandra ner igen och sa fick vi bada vid en massa vattenfall. Totalvard dag verkligen :)

Dag tva, nar vi egentligen skulle dra oss vidare, bjod pa tubing pa floden. Helt galet kul, men extremt kallt ! Men vi holl val pa i kanske 2,5 timme, bara gled omkring och drack bira under stekande sol. Nar vi hade fatt i oss lite lunch sa kande vi att de var dags att tvatta av oss lite, eftersom vi faktiskt inte hade duschat pa 3 dagar. Tyvarr sa hade dom inget vatten pa hostlet, sa de var bara att ta med sig duschgrejer och ga ner och slanga sig i den kalla floden igen. Snacka om att man kande sig frash efter de. Sen blev de att vi avslutade dagen med rom och cola, kortspel och bastning, perfekt dag verkligen :)

Idag rullade vi vidare mot nya aventyr, suttit i en pygmebuss i typ 10 timmar (Y) Men nu ar vi antligen framme i Flores och imorn blir de en tur till Tikal for att kika pa maya-ruinerna.

Sen mina kara vanner ar de inte mycke tid kvar av resan, men som de ser ut nu sa tar vi en buss till Mexico harifran, maste korsa Belize, men vi har inte tid att stanna dar, aven om vi hort att de finns sjukt bra dykning dar. Men vi fortsatter till Mexico och Playa del Carmen for lite stek, sen kanske de blir en eller tva dagar i Cancun innan vi flyger vidare till Havanna for att avsluta resan. So now you know !

Ha tappat bort min kamerasladd just for tillfallet, sa blir inga bilder idag, men forhoppningsvis nasta gang :)